PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY ÚVODNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKY KRAJ ZLINSKY KRAJ OLOMOUCKY KRAJ JIHOMORAVSKY KRAJ PARDUBICKY KRAJ KRALOVEHRADECKY KRAJ LIBERECKY KRAJ VYSOCINA PRAHA STREDOCESKY KRAJ USTECKY KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKY KRAJ KARLOVARSKY KRAJ FOLKLORNÍ SDRUZENÍ ČESKÉ REPUBLIKY CESKY ROZHLAS BESKYDY-VALASSKO SLEZSKA HARTA CZECH TOURISM
Friday 13.09.2024
Search
  Search centre
Czech Republic Index
BASIC INFORMATION
  Basic facts about Czech Republic
The best of Czech
Regions in Czech Republic
Tourist regions
Turistické oblasti
Towns and municipalities
Euroregions
Microregions and associations
Picturesque regions
ACTUALITIES AND EVENTS
  Actualities
Action databank
Folk activities and festivals
Tourist activities
PRAGUE - HEART OF EUROPE
  City of PRAGUE
Prague information centres
Calendar of activities in Prague
Balneology
  Spas
Health insurance
Congress Tourism
  Exhibitions and exhibition grounds
Congress centres
Exhibitions and promotion
Congresses and conferences
Fairs and exhibitions
Tourism and leisure time
  Information centres
Culture and entertainment
UNESCO sights
Sights and architecture
Ecclesiastical monuments
Castles and chateaux
Active holiday
Hiking
Rural tourism
Cycling tourism
Water tourism and sports
Wine tourism
Sport and relaxation
Czech Tourists Club
Travel offices
Folklore and Traditions
  Folklorní sdružení
Folk ensembles
Folk festivals
Folk traditions and customs
Folk craft and products
Nature and its protection
  Biosférická rezervace UNESCO
Protected landscape areas
Natural points of interest
Caves and abysses
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Nature trails
Accommodation & dining
  Car-camping, camping site
Hotels, Boarding houses
Chaty a chalupy
Recreation areas
Further accommodation
Restaurants
Příjemné posezení
Gastronomic specialities
Commerce and services
  Services for motorists
Shopping centres
BUSINESS PROMOTION
  Investment opportunities
Financial sector and insurance
Properties for sale
Industrial production
Food production
Království perníku

Definice a označení Turistického informačního centra

Po složité (a přitom velmi věcné, intenzivní, několik měsíců trvající) diskusi se Rada Asociace turistických informačních center ČR dohodla s Českou centrálou cestovního ruchu na společné definici obsahu činnosti turistického informačního centra.
Současný stav v České republice není dobrý: jako turistické informační centrum se může označit kdokoliv, aniž by garantoval alespoň minimální standard informačních služeb. A tak se za tímto označením mnohdy skrývají směnárny, ubytovatelé atp., kteří toto označení zneužívají jako klamavou reklamu k nalákání svých zákazníků.
Na tuto skutečnost upozorňovali členové profesního sdružení A.T.I.C. ČR již řadu let (viz např. článek Marie Talafantové ve Zpravodaji A.T.I.C. z listopadu 1998). Z tohoto hlediska je letošní rok zlomový: Česká centrála cestovního ruchu ve spolupráci s kraji a A.T.I.C. ČR připravila projekt zavedení jednotného značení informačních center, jejichž činnost odpovídá následující definici:
Turistické informační centrum (dále jen TIC) je účelové zařízení poskytující v oblasti svého působení (město, turistická oblast, region) komplexní informace o všech službách souvisejících s cestovním ruchem. Plní následující funkce:
  1. TIC shromažďuje informace na základě jím stanovených zásad dokumentační činnosti a vytváří komplexní databanku cestovního ruchu dané oblasti. Databanka obsahuje turistické, kulturní a všeobecné informace, tj. informace o oblasti svého působení, jejích atraktivitách, ubytovacích a stravovacích možnostech, dopravě, obchodní síti, kulturních, sportovních programech. Základní podmínkou tvorby databanky je soustavnost a její úplnost a aktuálnost.
  2. TIC poskytuje jemu všemi dostupnými formami veřejnosti informace uložené v databance.
  3. TIC může při výkonu své činnosti také nabízet další služby související s cestovním ruchem (např. působit jako cestovní agentura), jestliže nenaruší komplexnost, objektivitu a kvalitu poskytovaných informací.
  4. TIC je otevřeno po celý rok či v sezóně, otevírací doba činí min. 5 dnů v týdnu a poskytuje bezplatné verbální informace minimálně v jednom světovém jazyce. Je připojeno k internetové síti.
Jednotné značení bude mít podobu bílého "i" na zeleném podkladu, v základní velikosti 50 x 50 cm (na označení vlastní provozovny, tj. místa, kde jsou podávány informace), ve zmenšené velikosti pak jako doplněk ke směrovkám, které vyznačují směr k TIC (např. na parkovištích apod.). Symbol oficiálního TIC bude udělován na smluvním základě na dobu určitou a bude ochráněn proti zneužití. Toto značení bude používáno v tiskovinách vydávaných Českou centrálou cestovního ruchu a vydavateli map a turistických průvodců.
Oficiální logo TIC
Turistická informační centra, která budou mít zájem o jednotné značení, uzavřou smluvní vztah s příslušným krajem, který (věříme, že nikoliv rozhodnutím úředníka ale ve spolupráci s profesním sdružením informačních center) objektivně posoudí, zda splňují kritéria daná definicí TIC. Centra si zajistí nové označení provozoven a ČCCR jim náklady s tím spojené (pouze v letošním roce!) uhradí.

Luděk Šorm,
ředitel sekretariátu A.T.I.C. ČR

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 12.06.2003 v 09:08 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VELETRHY
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA